Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Tuesday, January 4, 2011

Demam... Apakah sebabnya??



Aku demam, buat pertama kalinya (utk tahun 2011) pada 4 Januari 2011. Kenapa aku buleh demam? Antibodi lemah? Aku rasa bukan sebab antibodi. Tapi sebab lemah semangat kot. Ok, jangan gelak. 

Orang tua-tua kata, kita buleh demam disebabkan lemah semangat. Betul ke? Aku rasa, betul la jgak, sebab hari nie aku demam, disebabkan................................. erm, aku terserempak ngan van jenazah pagi td masa nk g keja. Wuuu. Van jenazah je pon. Tapi ada la keranda kat dalam van tuh. Siap ada number 6 lagik. Member aku yg tumpang bonceng kat belakang motor aku nie, tengah seronok melayan pemandangan kiri kanan jalan. Aku lak dok menghadap van jenazah kat depan tuh. Skali traffic light tuh bertukar jadik merah. Alamak. 

Aku ligat berfikir, macam mana nie, nk stop tepi van jenazah tuh ke, or belakang van tuh, or depan van jenazah tuh???? Aku tekan brake, stop belakang van tuh. Tapi rasa cam jauh sgt plak. Mesti keta belakang kitorg dok gelak-gelak kat kitorg. Yang member aku nie plak tak perasan g. Da rasa cam jauh jerk stop, aku ke depan sket. Then aku pon tnya r kat member belakang aku neh, "weh, nmpk dak apa kat depan kita neh???". Dia plak dok carik-carik, "sapa, sapa, sapa???". Van jenazah la bongok. Alamak.

Then masing-masing tengah berpikir, macam mana neh. Bayangkan kalo pintu belakang van tuh terbuka, then jenazah tuh meluncur laju ke arah kitorg? Then terbukak plak keranda tuh. Pergh, lama plak lampu merah nie. Hahaha. Jenuh nak tunggu. Cepat la hijau. Huhuhu. Dok seram sejuk gila. 

Da hijau, memang confirm aku takkan pecut. Aku follow jerk. Then hidung nie semerbak plak dok bau kemenyan. Cest, confirm ada jenazah dalam tuh. Wuuu. Maka bermula la episode duka dalam kehidupan aku seharian nie. Sampai demam aku malam nie. Semua angkara peristiwa hitam itu. 


ps: Sha merepek. Huhu. Seram sey. Dasar number 6. Terkenang kenangan demam teruk kat Cemacs dulu. Thanks Yana, tampalkan Coolfever kat aku tengah-tengah malam. Demam paling teruk pada 2010, serik da nak demam. Wuwuwu... 


4 comments:

Abang Bulat said...

imiginasi ko terlampau sgt....ade ke patot ingat keranda meluru kluar ke arah ko. ko buang tebiat ap?? pada firasat aku..ko mmg dah demam sebelum jumpe van tue...tu yg ko pikir bukan2 weh....hahaha..
ape2 pon..mkn ubat. bykan minom air masak okay! insyallah baek lah nnt.



P/s: dlm masyarakat omputeh no 6 tue suwey...berhantu skit..hahaha

NueLz said...

hahaha.meng0ng fateh.a ah...6 number setan...aku mmg da rasa xsdap badan..haha..

Abang Bulat said...

ayo...abeslah ko nurui....

sape yg anta ko????!!!

give me ur name!!!!!!!!!!!

NueLz said...

hahaha... Meng0ng.dia xrasuk aku g r.meng0ng3...haha.da lega demam.keke