Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Sunday, January 2, 2011

1Januari2011

Salam Pembuka Bicara;

First day of the year. Fuh. 2011. Selamat tinggal 2010. Kita tidak akan berjmpa lagi. Hari yang cukup ceria, cukup selesa dan cukup panas. Biasa la, nama pon Perlis kan. Negeri terpanas kat Malaysia (kot). Negeri tanah tumpah nya darah, peluh dan keringat selama 22 tahun. Pergh, 22 tahun beb. Keke. :)

Ke mana hala tujuan hampa semua pada hari nie? Konon-kononnya semua cuti la kan. Kalo yang tak cuti tuh, takpa weh, gaji triple. Aku takda plan sebenarnya, tapi asni ada. Dia ajak kuaq p jalan-jalan. Erm, tak mau la jauh-jauh dari negeri Perlis terchenta nie. Bincang punya bincang, aleh-aleh decision, lepak-lepak kat Kangar. Yeah. I like it. 

Lepak-lepak KFC (dr kecik smpai ke besaq, dok keja melahap kat cnie je lar), p The Store (dr kecik smpai ke besaq, tang nie jgak la tempat lepak, jalan-jalan), shopping-shopping kat bazar cina (erm, dari dulu sampai ke la nie jgak la tmpat shopping utama, dari baju skolah sampai la neh). Kata tak mau p jauh-jauh kan, so terpaksa la jalan-jalan area nie saja. Takpa, janji kat tmpat kelahiran aku kan. No big deal. Tak payah kuaq dwet banyak-banyak. 

Da nama pon ramai cuti, tapi biasa la, Perlis time cuti ka, tak cuti ka, jarang nk jammed. Tue benda yang aku paling suka. Siap buleh reserved parking lagi. Perlis kan. Bukan besaq mana pon. Tapi nak reserved apanya, aku p ngan motor ja pon. Berlambak-lambak parking. Aish. Tengok gelagat dan peel manusia kat Perlis neh, best sebenarnya. Kat mana-mana pon best sebenarnya, tapi saja nk stresskan kat Perlis. Ini belog aku :)

Rini aku ada la tgok beberapa peel manusia zaman skrg, yang moden la jgak, berbanding zaman 60-an dulu. Memula skali masa kat KFC. Aku ada la dengar (tak sempat nk tgok), perangai seorang budak kecik. Dalam lingkungan 4 5 tahun maybe. Terjerit terlolong kat dalam KFC tuh. Ok, its annoying actually. Mana mak bapak dia? Or maybe mak bapak dia dari jenis golongan yang OKU, Pekak Badak? Budak tuh dok terpekik terlolong, tak malu ka?? Macam mana didik anak neh. Kat tempat awam plak tuh. Iskh, malu-malu. Mmg mental r. Hahaha. Cian, orang laen ada anak, dia pon sebok nak beranak. Tapi da ada anak, tak reti ajar betul-betul. Sorry to say~

Dah tuh, aku ada la plak terserempak ngan "almost-accident", antara keta ngan keta. Yang aku nmpk, satu keta mmg straight, satu g nak kuar simpang. Maybe yang nk kuar simpang tuh, tak perasan ada keta tengah menghala laju la jgak. Almost la accident kat situ. Yang bestnya, aku terpandang la kat keta yang nka menghala straight tuh. Tgok mcm Keling @ Mamak @ Indian. Makcik la. Yang keta kuar simpang tuh tak pasan plak lelaki ke pompuan, muda ke tua. Yang aku perasan, pas dua-dua brake mengejut, skali tgok auntie Keling@Mamak@Indian tuh, angkat jari tgh tunjuk kat pemandu keta yang nk kuar simpang tuh. Perghh. Memang makin moden r org zaman skrg. Hahaha. Mmg hampeh r makcik tuh. Aku follow belakang keta dua bjik tuh. Tgok dua-dua keta stop tepi jalan. Gaduh la kot pasal hand-sign td. Kekeke. 


*sigh

mood: Tired + Hungry
time: 2.16am
watching: Avatar: The Last Airbender


No comments: