Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Tuesday, August 24, 2010

Ketidakpuashatian ~

Best gak r title kat atas tuh. Ketidakpuashatian org laen lar, bukan aku. Aku, dlm istilah mudah nya, redha dengan segala-galanya. Walaupon dulu, interview nk masuk Marine Tech kat Shah Alam, aleh-aleh org sana cakap sebenarnya study nanti bukan kat Shah Alam, tapi kat UITM Arau, Perlis. Terkjut gak, ingtkn datang jauh-jauh, dapat la study kat negeri org, aleh-aleh kena lepak negeri sendiri.Xpe, benda tuh pon da setel. No hard feeling. Untung lagi ada la kalo study negeri sendiri. Kan2? Peduli la apa org nk cakap, tak pernah kuar dr perlis la, itu la, ini la, kan2?
Skrg, yg ckup menggamatkn suasana, ok, sama mcm entry lepas, isu konvo kat kampus cawangan. Memang ramai yg tak percaya, ramai tak puas ati, ramai kecewa, dan ramai lagi la yg ada mcm2 peel, berkaitan ngan isu neh. Sampaikn ada yang bawak isu nie ke facebook Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar .
*************************************************************************************
Antara komen2 menarik:

Hamba Allah: "..............terima kasih dato kerana membuat kami terus mengamalkan sikap kenegerian..bukan post ini bertujuan utk membgkitkan kemarahan tapi tidak sangka cdgn konvo di setiap negeri akhirnya menjadi realiti..tawar hati nak berkhidmat utk UITM..tahniah UITM..darahku hanya mengalir dalam uitm setiap negeri sahaja..trima kasih..dan selamat menyambut ramadhan dan aidilfitri..:

Hamba Allah: ".......... tapi kitorang yang yang kat uitm cawangan nak jugak merasa masuk seri budiman.. tak lengkap rasanya jadi student uitm kalau tak konvo di seri budiman.. walaupun seri budiman kecik tapi dah banyak sejarah tercipta.. dah macam dewan keramat bagi setiap student uitm.."
Hamba Allah: "................napa dewan yg kami buat dinner dan modul dan exam tu tidak disuruh tampung semua pelajar cawangan utara?diploma sini,degree sini,praktikal sini dan KONVO pun disini..bgus...!!"
Hamba Allah: ".................klu mcm tu baik konvo kt dlm kelas.dgn kwn2 sndri yg dh kenal n dok dlm kelas sama hmpir 3 tahun.pastu yg bg skrol adalah ketua program sndri.."
**************************************************************************************
Itu yang memberontak, ada jugak yg memberi komen2 membina. Antaranya:
Hamba Allah: "..........ini adalah sebahagian dari pelan transformasi UiTM. sebagai permulaannya, autonomi telah diberikan kepada 4 buah kampus. dan akhirnya, akan diberikan autonomi ini kepada semua kampus negeri. itulah sebab dan alasannya 4 kampus pertama itu dipilih..diberikan kepercayaan atas prestasi keseluruhan kampus berkenaan. U should be proud menjadi batch konvo sidang pertama. reluctant to change to memang biasa, dan saya harap Dato VC and the Management team akan terus tabah menghadapinya."
Hamba Allah: "..........keputusan yang dibuat berdasarkan pelbagai rasional utk kebikan semua. Memang sukar menerima sesuatu perubahan, tetapi kita perlu berubah demi kemajuan. Kenapa perlu percaya kepada keramat itu dan ini...yg penting adalah berlangsungnya konvo sebagai mercu tanda kejayaan dan kebanggaan pelajar dan juga kedua ibubapa."
Hamba Allah: "......Setiap keputusan yang dibuat mesti sudah dikaji buruk dan baiknya.Memang saat konvokesyen penting pada setiap pelajar.Tetapi perubahan yang dibuat oleh pengurusan UiTM mesti ada strategi dan rasionalnya. Kita akurlah dengan setiap keputusan yang dibuat. Apa yang penting anda tetap memperolehi Diploma atau Ijazah dari UiTM. Penat lelah anda tetap terbalas apabila dianugerahkan segulung diploma atau ijazah.Bukan bermaksud apabila konvo di adakan disetiap negeri akan membangkitkan semangat kenegerian. Tetapi semangat sebagai warga UiTM tetap ada kerana KIta tetap Graduan UiTM walau dimana sahaja anda Konvo.."
Hamba Allah: ".............it doesnt matter where u guys konvo, yg penting kte semue product uitm and we should prove that we are the best..."
____________________________________________________________
Kesimpulan:
Aku support dua-dua belah pihak, tak da berat sebelah. Ok.?? hahaa... Masing-masing ada point untuk dilontarkn, dibidaskan. Masing-masing ada bakat pemidato terhebat. Wink2.
(^_^)

4 comments:

mr.Onn said...

anywhere will do..konvo kt rumah aku la jom..suh bapak aku bg skrol..kal nk mntk cop pengesahan skali pn bole..

NueLz said...

hahaha...betui tuh...eh, menurut miss nani, diorg tgh renovate Dewan Baru tuh...xpe la kat mana2 pon, jnji balek cnie k?

mr.Onn said...

haha balek??.. ble mase plak umh aku kt sne.. umh abg det ade la..

NueLz said...

hahaha..."balek" ke tanah arau....entahnya, bila masa plak umah ko kat cnie..umah aku ada lar...