Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Tuesday, August 10, 2010

Interview Session

Dlm idop aku, aku pernah lalui 5 kali interview...
1 = Time nk masuk Marine Tech UiTM... interview kat Shah Alam.... Berjaya?? Yups.... Tahniah to me...
2 = Time mak aku beria2 nk suh aku jadik cikgu skolah... So , bila apply maktab, dpat la panggilan interview utk program Matematik (aku suka math)... Berjaya?? Haaaahaaa... TAK...!!? Naseb bek tak berjaya... just nk penuhi permintaan mak aku jerk utk pegi interview.. Peace mak... Hahaha
3 = Interview keja time aku kat Cemacs, jawatan Hyperbaric Technologist... muahaha... Naya eden... 3 tahun bljar Marine, aleh2 nk convert ke Medic... Berjaya?? No and Yes.... No (memula mmg xdpat..yg dpat ialah Yana n Dayah)... Then Yes (sebab xckup org, diorg call accepted plak, tp tawaran tolak...!!?)
4 = Interview keja time aku menganggur, jawatan Management Trainee, kat B Braun Medical Industries kat Penang... Bhgn Purchasing Department... Berjaya?? Tak pasti ag... Still waiting...
5 = Interview keja, still time menganggur, jawatan Secretary, kat BoatBooking (Area2 Perdana Quay, Telaga Harbour Park), di Langkawi... Berjaya?? Tak pasti jgak... Still waiting (a month mybe)...
So, antara kesemua2 interview neh,
(i) Rekod plg lama, ialah yg ke-3 (sejam) n rekod plg kejap ialah yg ke-5 (10 minutes)...
(ii) Rekod plg susah, ialah yg ke-4 (sebab kena speaking English)
(iii) Rekod plg cuak, ialah yg ke-4 (sebab kena berhadapan dgn 3 peoples and salah sorg adalah General Manager)
(iv) Rekod plg jauh, ialah yg ke-1 (kat Shah Alam, padahal nk study 3 tahun kat Perlis) n rekod plg dekat ialah yg ke-2 (kat Perlis)
Apa2 pon rekod or pengalaman interview, bnyk lg yg akan dtg... Sementara nk tggu yg terBaek... Xpe, pengalaman mengajar kita erti kehidupan.. Aite??
11 OGOS 2010 = Ramadhan 1431 H...
Selamat berpuasa semua....

No comments: