Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Tuesday, August 24, 2010

Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-73

Terkejut, terkesima, termcm2 lagi lar. Aku pon tak tau nk ckap mcam mana, sebab masih dlm keadaan terkejut. Ok. Bangun2. Terima la hakikat. Hakikat?? OK, hakikat bahawa Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-73, akan berlangsung di Balairung Dewan Baru Uitm Arau, Perlis. (berpinar2. plus terkebil2. ok, aku masih dlm mode-tak-percaya)
Bukak balek laman web http://konvokesyen.uitm.edu.my/, baca lagi sekali.
"......berlangsung dari 25 November hingga 6 Disember 2010 di UiTM Shah Alam dan empat kampus cawangan iaitu UiTM Perak, UiTM Perlis, UiTM Terengganu dan UiTM Sarawak..........secara serentak di kampus Induk Shah Alam dan juga empat kampus tersebut mengikut jadual dan perancangan yang telah ditetapkan.........Bagi graduan yang menuntut di kampus cawangan (aku termasuk dlm kategori neh) iaitu UiTM Perak, UiTM Perlis, UiTM Terengganu dan UiTM Sarawak serta Kolej-Kolej Bersekutu di empat negeri tersebut dimaklumkan anda akan bergraduasi di empat kampus cawangan yang telah dinyatakan. Manakala graduan yang menuntut di negeri selain yang dinyatakan diatas, anda akan bergraduasi di Kampus Induk Shah Alam...."
Sebelom nie, mmg la ada rumour mengatakan bermula pada konvokesyen kali nie, akan diadakan di 2 Kampus Cawangan, iaitu Uitm Arau dan Uitm Sarawak, tp hari nie, ura2 nie mmg benar2 terjadi, dan ditambah plak dgn Uitm Perak dan Uitm Terengganu. Tapi bila berita nie smpai ke bermacam2 pihak, semua mcm tak puas ati. Kenapa mesti buat kat Uitm Arau, tak grand la, itu la, ini la. Tapi bg aku, mmg la bagus (tp aku masih terkejut k??) sebab tak perlu bersesak2 kat Uitm Shah Alam, tak perlu sesat2 kat negeri org, da tuh Arau plak dekat sgt ngan umah aku, family aku dpat dtg ramai2 (kata org perlis kn), n bnyk lagi la kemudahan berpihak kat aku. Sorry r kawan2, nk buat mcm mana, aku tak guna memana bomoh. Da mmg takdir aku utk tetap berada di negeri tanah air ku sendiri. Ooo Perlis Indah Permai Lagi Mempersona.
Antara kata-kata tidak percaya penghuni Facebook:
Fatimah Mohd Yusof aaaaaaaa......kenape ini mesti berlaku pd ak???????????
Najwa Adni Ibarahim konvo dgree kt perlis?? cm bengong.. xnk arr ak p..kalau master pon konvo kt perlis... nk nyumpah rs!
Dinie Berr UiTM.... terima kasih sb bagi ak pendidikan... tetapi kebarangkalian aku untuk pulang ke Perlis adelah <50%......>
Adibah Ismail bukan kite konvo kat shah alam ke??

Billie Gidion konvo kat uitm perlis???? Haiyaaa...kenapa la tym ni gak la nak wat kt kampus cawangan..hoho

Saya Aqmal aku taw ni tipu..nth sape2 la yg wat table ni pastu post propaganda..
x..tu kene hack.. tamaw gak trime

dan laen-laen lagi...(Baru first day tau)
Tapi, first day sekalipon, tetap tau tarikh dan sidang istiadat terutamanya AS234-Marine Technology r. Kalo ikutkan gambar kat atas tuh, Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-73, berlangsung dr 29 November 2010 sampailah 30 November 2010, tapi kalo ikutkn jadual sidang, bermula dari 29 November 2010 sampailah 1 December 2010. Jadual Sidang? Naseb bek ar aku kena 29 November, Sidang Pertama, Sessi Pagi (nama pon Degree kn). So, pada geng-geng yg nk dtg, dialu-alukan. ^_^
Macam pelik plak tetiba Uitm buat Konvokesyen luar dari kampus utama. Masa yang sangat singkat, 3 ari di kampus cawangan. Persoalan utama, adakah ianya akan semeriah di kampus utama? Kita nantikan ujung tahun ini. OK? T_______T . Apa-apa pon, redha jerk la. Yang tak dpat terima kenyataan lagi, semoga pintu hati mereka terbuka dgn berita ini. Kepada yg nk dtg konvo, dua perkataan utama dari aku, "Welcome Back" ^_^
(Masih dlm mode terkesima lg...Harap Maklum)
T_______T

2 comments:

mr.Onn said...

aghau?..propaganda kuat nih..

NueLz said...

aghau onney... uhuk2..