Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Friday, April 29, 2011

Lets hear a story....


Fuhh.. Penat gak eh merempit (drive) hari-hari Kangar-Aloq Staq-Kangar. Setiap hari aku gerak dari umah dalam 7.15am, aku smpai sana dalam pkol 8 jugak la. Speed? Aku bawak slow jerk. Dalam 50-70km/j. Slow kan??

Walo kadang-kadang rasa boring+ngantuk gak la. Terutama skali masa first day g keja ritu. Kikiki. Radio pon tak menyumbang. Bahaya betoi!

So apa tugas aku sepanjang mggu nie???




First day: Lepak-lepak-lepak since En Nadzim (manager) tak masuk langsung. Habis satu rak buku marin aku baca. Tinggal masa nak khatam ja semua tuh. Fine.


Second day: Lepak-lepak-lepak, sambung baca buku, nak khatam la agaknya. Ada macam-macam buku. I loike. Tapi terdera gak la jiwa raga nie tgok staf sorg lagi tgh online. No pc for me yet. Fine. Tengah hari, dapat kunjungan dari one of the clients, dari UniKL. Nak dapatkan penerangan tentang Polaris. So, aku bajet tau, terang-terang sambil dibantu oleh Nabilah (staf sorg lagi). Nak buat camna, En Nadzim tak masuk ofis lagi. Kapten Syed plak suh aku sembang-sembang je lar dulu ngan En Syah tue, sementara En Nadzim tak mai. So goreng-goreng-goreng, dia terima gak la apa aku merepek. Pastu baru terbongkar, aku baru keja situ 2ari. Wakaka. Sorry. Petang? Erm, siap tertido lagi. Erk.


Third day: Awal-awal pagi lagi En Nadzim da masuk ofis. Pagi-pagi lagi da dapat arahan buat keja. Pagi-pagi lagi dapat laptop daa. Great. Baru bersemangat nak keja. So its time for the real work! Then seharian buat calling untuk confirmation pendaftaran student baru pada 6hb nanti. Da la aku tak suka cakap phone. But its my job right now. Grrr...


Fourth day: Dapat surat pelantikan jawatan. Sain borang KWSP. Then dapat jobs. Buat powerpoint daripada nota yang di photocopy. Mana yang patut tambah, tambah. Mana yang tak patut, buang. Fuh. Ada beratus-ratus slide (riban kot) nak kena copy balek. Buat dalam bentuk yg lebih mudah. Sebulan lagi baru habis kot keja neh. Fuhhh.




So esok jumaat. Kedah memang cuti. Sabtu pon cuti. Then Ahad pon cuti. 3 ari beb! 


....SELAMAT MENYAMBUT 1 MAY....


Saya suka bulan MAY.

Kenapa? Saya mmg suka MAY!!!!!

8 comments:

fungi freak said...

1 May hari buruh/pekerja... (cuti umum)

1 May hari jadi bapak shaye hehe....

I LOVE 1 MAY every years.....

NueLz said...

hahahaa... i love too, if added number 3 in front of 1 May... hikhik

frens said...

hahaha..same lh..saye pon suke bulan mei..muahahaha...best r ko eh...xde r boring sgt klu ade byk keje..xde r dok melepak je...bgus2..ade pkembangan..hehehe

NueLz said...

hahahaha...kannn akmal...kita suka bulan MEI.. tapi tak suka gak lar.... japg bertukar angka... kikiki...

a ah...takda la melepak....mlm nie masuk la chat...hahahaa...

Adib said...

nurui..hang keje kt ane??

fungi freak said...

hoii... nie akmal mne nie nghuii??

blogwalking jugak....... ngeh =P

fatimahyusof said...

ala...x dapek den nk raso ekau punyo wafer lagi ha

NueLz said...

adib: kerja kat aloq staq...hukhuk

kak long: akmal member aku r kak long..nape?

cik timah: hahaha... tak sempat lor gamoknya cik timah oit....nk buat guane