Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Tuesday, April 5, 2011

Enjoying listening to new single, Memori from Hafiz (argh, nk letak jugak kat cnie!)



Awan memutih
Langit cerah dan membiru
Burung menyanyi cerianya hati ku
Angin berhembus
Membisikkan nada sayu
Bagaikan tahu apakan berlaku

Kini...
Aku telah dewasa
Banyak yg telah berubah

Memoriii...
Memoriii... Anugerah dariNya

Alam kecilku
Terbayang di fikiran ku
Datang selalu tanpa rasa jemu
Rasa rindu menyelubungi di kalbu
Satu per satu imbasan berlabuh

Kini...
Aku telah dewasa
Banyak yang telah berubah

Memoriii... Menjelma semula
Memoriii... Tak akan ku lupa
Memoriii... Selama-lamanya
Memoriii... Anugerah dariNya


Entry kali nie aku nak ceta sket tentang memori. Mesti semua orang ada memori, melainkan orang gila dan orang yang hilang ingatan. Yang hilang tuh, memang rugi lar. Sebab dengan memori ini lah yang mematangkan kita, yang memberi tunjuk ajar kepada kita tentang sesuatu yang salah dan betul. Semua nie kena sematkan dalam memori, kadang kala akan menjelma semula. Tapi ada gak la certain memori yang kita nak lupakan! Even aku pon ada memori yang cuba nak dihapuskan. Tett. Sapa yang tau memori apakah, dok diam-diam kat situ. Jangan menyampuk. 

Hidup nie indah, susah nak gambarkan kehidupan nie. Tiap-tiap ari kita mengumpul memori baru, pembuka hidup kita setiap hari. Sapa kata hidup ini boring? (aku ada la gak kata kadang-kadang. erk, selalu kot). Kita akan berdepan dengan macam-macam situasi kat luar sana, ada manis, ada pahit, ada suka, ada duka. Tapi semua tuh mencorakkan hidup kita. Anugerah dariNya kann. Nanti da hilang memori baru nak mengeluh, takda maknanya weh! 

Bila dikenang balek, aku suka memori aku masa kecik, especially memori yang aku sendiri tak ingat, tapi sering diungkit-ungkit oleh family aku. Nak share la jugak. Aku ada sorang abang angkat, dari kecik lagi dia sangat-sangat sayangkan aku, melebihi abang kandung aku ok. Abang angkat aku nie member rapat abang sulung aku. Tapi dia tengok aku chumel sangat kot (time kecik aku comel k, skrg pon apa kurangnya!! lalala~), dia slalu datang umah aku, maen-maen ngan aku. Memori yang slalu kena ungkit sampai ke hari ini, ialah aku penah kencing atas dia secara tak sengaja (sorry abang zuber), dan dia penah usung aku merata-rata masa banjir besar, letak aku atas belakang dia, maen air banjir. Bila family aku ceta balek, aku akan termalu sendiri. Macam mana tak malu! Skrg, tiap-tiap minggu aku jumpa dia weh! Sebab dia meniaga kat pasar malam. Dan skrg, apa reaksi dia bila tengok aku? Dia akan jerit nama aku nama aku, "Nurul, mai ngan sapa?? Mak? Ka nurul mai sorang?". Ok, itulah abang angkat aku yang suka jerit nama aku kat pasar malam sampai org depan aku, belakang aku, pandang aku. Owh, malunya. Fames sebentar. Tapi aku sayangkan memori tuh walopon aku akan dikutuk sampai mati. 

Apa plak memori yang nak dishare?? Jom kongsi ngan aku. Bukan slalu nk bukak peti besi aku.  



ps: Lirik kat atas tuh, tetap ada perkataan awan ok. Wakaka. Nak selitkan jugak!

4 comments:

frens said...

hehehe..nk menyibok gak..betol2 aku sokong setiap org ade memori tersendiri..dlm kata lain kenangan..x kire lh best ke x yg pntg ianya sesuatu yg akn diingati..mcm aku yg best skali memori nih bila dlm persahabatan..byk benda baru bila kita berkawan..mengenali erti persahabatan adalah satu kenangan yang terindah..hahaha

NueLz said...

layan dakmie - yang terindah....

kannn....memori nie benda subjektif...takleh nk gambarkan...tapi tersemat elok di memori, kita sahaja!! dan kadang2 terkongsi dengan ramai org. apa pon, tetap indah!! happy forever...!!

Usagi said...

mai blog nie mesti dgr lagu hafiz...hadoiii.
memori dan detik2 terindah daku- dapat bersama sora n lulu

NueLz said...

hahahahaa....mai blog nie, dengar la awan nano...pomot2..kekeke....

wahwah..kena cakar ritu tuh kenangan manis ka pahit?