Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Thursday, April 14, 2011

13 April 2011

Hari Rabu. 13 April 2011.


Ada tiga benda yang menarik perhatian aku pada hari ini, yang dialami sendiri. Meh aku nk share ngan semua!



1: Pagi-pagi buta lagi aku jadik saksi pertama accident. Masa tuh aku nak pegi keja. Ngan Sha. On da way, aku tengok ada cam habuk-habuk berterbangan di udara. Eh, baru aku pasan ada sebuah motor berpusing-pusing atas jalan. Ayat pertama kuar dari mulut aku, "Eh, accident". Sha cam biasa r, kat belakang bukan reti nak tengok sekeliling. Mula la sebok nak carik, "Mana, mana, mana??". Memang depan aku la mamat chinese tuh terpelanting.

Aku rasa dia jatuh sebab laju, dan sebab ada pasir-pasir yang bertaburan atas jalan raya. Sampai dia buleh hilang kawalan dan terjatuh. Yang ngerinya, dia terpelanting kat atas divider, dengan kepala betul-betul terhempas, tanpa helmet (tak tau la samada dia tak pakai helmet or helmet dia terpelanting), dan tersungkur, kedua-dua tangan ke belakang. Aduh, memang kepala dia direct terhempas ke batu!

Apa tindakan aku bila nampak kejadian tuh? Ok, first of all, aku tergamam. Apa aku mampu buat kalo aku stop pon kan? Menyebabkan jalan raya makin sesak ada lar. So aku teruskan perjalanan. Tapi dalam hati memang rasa cam takda sivik jerk. Dan aku takut. Kiki. Bayangkan lar, terjadi depan mata aku, then kepala dia mengalirkan darah yang sangat banyak. Dan paling penting, aku da lewat p keja time tuh. Adeh!

Tapi for sure, bukan aku yang langgar dia or hape, sebab dia tergolek sorang-sorang, dan angkara pasir yang bertaburan atas jalan. Hoccay!


*****************************************


2: Kejadian kedua yang terjadik pada hari yang sama jugak, rusuhan depan kiosk. Entah apa-apa ja la depa semua tuh. Maybe berebut tender kot. Sebab semua yang berkumpul tuh adalah dari golongan-golongan kontraktor. Siap ada lagi yang saja nak usik kami semua, bagitau yang kiosk akan dirobohkan sebab depa nk tambah infrastruktur laen, dan yang paling tak bley diterima, depa nk buat jambatan. Hahaha, okay, kami bukan bodo nak percaya bulat-bulat. Tapi rusuhan tuh reda la jugak pastu.

Tah apa-apa. Kikiki. Perlu ka nak bina jambatan??? Bek tambah bina kiosk lagi, buleh gak tingkatkan taraf hidup rakyat dan ekonomi negeri perlis sendiri. Pe daa!


*****************************************


3: Hah, nie best gak. Pada hari yang sama, masa berlainan, adik aku, hilang kat pasar malam. Hahaha. Dia memula stay ngan kakak aku. Tapi entah macam mana, dia takda kat kakak aku, dan takda jugak kat aku!! Aik, pelik. Menggelabah r kami dua p carik dia. Pusing merata carik dia. Sampai hujung naseb bek la aku nampak ada budak baju hijau tengah patah balek ikut jalan yang dia lalu tadik.

Fuh, naseb bek dia ikut jalan tuh balek. Maybe hasrat dia nak carik kami jugak la kot. Kuikui. Naseb bek jugak dia tak meraung satu pasar malam tuh. Hahaha. Balek umah, kena ngamuk ngan mak aku. Padan muka. Adik sorang pon tak reti jaga. Bukan tak reti, tapi benda nak jadik. Terlalai sket ja. Kikiki. Peace!


*****************************************


Wsalam. Saya tetap vote awak. Dont worry. Okie?



2 comments:

frens said...

hahaha...satu hari 3 cerita..hehehe.menarik nih..klu wat filem mst box office..hahaha..

NueLz said...

kannn...hahaha...dari siang sampai la ke malam....penuh tragedi....dan konflik...kemuncaknya bila adik aku hilang tuh...wakakaa