Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Saturday, April 16, 2011

Jom pegi Uitm balek



Sambungan dari entry lepas.

Kerana Kak Ayu, aku masuk balek uitm arau. Setelah lama aku blah... Walopon dekat, rasa cam jauh je skrg. Hikhik. Merepek! Kembali ke jalan yang benar!



Hoh, berkaitan trip aku pegi uitm kelmarin, sebab nak dapatkan referee form kak ayu dari En Jamil dan nak cop segala sijil. Malas nak g serbu Puan, g jumpa Miss Nani lar (eh, Madam, but still called her as Miss). Naseb bek la ada Miss dalam ofis, kalo tak, nak kena carik lecturer laen. Hoh, malas! Da menempel kat ofis Miss, cop segala2 tue, tapi miss anis takda.

Da settle kat Miss Nani, teruskan perjalanan mencarik referee form kat pigdeon hole Encik Jamil lak. On da way, nak cross ke Hea/Hep (tempat ofis puas tuh...tak tau hea/hep), terjumpa la Tuan Haji. Alamak, nak lari camna, dia da nampak. Stop sembang-sembang kejap, soklan first, of course la, keja mana skrg? Malunya nak cakap tak dpat keja lagik. Bila sebut je tak dapat keja lagi, ada la idea dia. "Hah, berminat nak sambung master? Dengan Dilla.". Dilla tue anak dia, member aku gak. Dia cakap ada kosong lagi, dan supervisor anak dia pon bekas rumate dia dulu. Buat kat Pulau Sayak.

Apa respon aku bila dia sebut master? Erm, saya tak terbukak ati lagi la Tuan Haji. Sob sob sob. Kalo saya terbukak ati, saya contact Tuan Aji laen. Orait? Setel satu soklan dia. Then dia ada idea baru lak. "Hah, kamu nak kerja? Saya ada kawan, baru bukak company kat Shahab Perdana.". Aku pikir, maybe kawan dia bukak syarikat bus express la kan. Aku respon cepat-cepat, "ok ja Tuan Haji. Jadik kerani pon tak kesah. Nak amek pengalaman je pon. Kedah tak jauh mana kalo takat Shahab Perdana tue. Setengah jam jerk kan dari Perlis.". Tuan Haji nampak beria, terus ajak g ofis, nak contact member dia tuh. Naseb bek, kalo tak mmg jenuh r nak berdiri tengah panas kat parking lot lecturer tue. Adeh!

Dia call member dia, sembang-sembang, tanya ada kekosongan lagi ke tak, etc2 lar. Malas nk dengar perbualan depa. 15min gak la dia bergayut, pomot-pomot. Aku diam je lar. Pas dia habis bergayut, dia cakap "kalo ada rezeki, ada la tuh. Tunggu ja dulu. Tapi kalo kamu minat berniaga, buleh masuk Tunas Mekar! Saya buleh tolong promote. Tapi kena ada kaitan ngan marine product lar". Hik hik hik, "saya buat waffle skrg. Nakkk, saya buat je lar waffle letak serunding ikan. Apa susah? Kannn~". Then kena perli sebijik, "Hah, dulu saya cakap dalam kelas, nak keja nie kena ada link, hampa semua gelak-gelak. Skrg, kan susah nk carik keja". Adeh, kena sebijik! Senyum, tak perlu kata apa-apa.

Aku pon ada hal lagi, blah dulu. Tima kasih Tuan Haji. Link banyak betoi. Misi mencarik pidgeon hole En Jamil lak! Belek-belek-belek, jumpa, amek referee form. Stay kejap. Skali aku beralih, tgok En Jamil! Alamak. Senyum! Terus dia tnya aku, "Hah, keja kat westport tuh da apply belom??". Hehe. "Belom encik.Masih mencarik iklan!"... "Hah, carik cepat, apply situ.".

Pssttt, dia ada chat ngan aku dua hari lepas. Bagitau tentang iklan tue. Tapi aku carik tak jumpa lagi. Sapa jumpa link tue, pass kat aku sama naa.




So, konklusinya, setel suda amanah Kak Ayu, da post segala bagai, walopon Miss Nani tnya, eh, kenapa kamu nk copkan untuk kak ayu, application kamu taknak cop? Saya tak apply tpm la miss, tak layak :P. So, ada three option skrg. Sambung blajar, tunggu kerja datang, atopon join Tunas Mekar be a businesswoman. Tapi maklumat Tunas Mekar tuh takda info sangat. Keke.


So apa pendapat korang?????

10 comments:

frens said...

hehehe.aku nk komen ckit..aku rse bek ko smbg blaja..xpon, ko keje lh..atau pon ko amik je tunas mekar tuh..hehehe.tp klu x nk pning pale, ko amik je 3 pilihan diatas.senang, xyah nk memilih..hahaha

NueLz said...

mengong...mcm tak bg pendapat jerkkkk....ahahahha....choiii

Usagi said...

apa punya pendapat daa.. nih dengar nasihat dari yg pakar. sambung je study, kan ada kekosongan skang nie. sambil2 tunggu nak smbung study, keja dulu part time. sambil2 keja part time join la pulak tunas mekar, mana taw ada rezeki bole jadik bisneswoman. bernas kan idea nie +_+

frens said...

hahaha..pe daa..en betta pon sme gak..xbg pndapat..mcm sme je ngn ape yg aku bg tuh amik je tiga2..hahaha..

fungi freak said...

nughuiii... klo aku bley back to the past.... aku xpilih smbg blaja....

aku akan pilih tunas mekar...

klo nk smbg blaja... kene betul2 prepare dulu.... jgn msk dgn otak y kosong.... (sblm apply, atleast dh tawu dh ape nk buat, sape sv, n fellowship) klo x jgn....
...buat kusut pale je....

klo nk keje plak....
uhm... mmg semua org nk keje kan?!!

so terpulang lah....

tgk la niat kite... ape y kite nk dlm hidup nie =P

tepuk dada, tnye selera....

pape pon kene minat....
bru hidup hepi... =DDDD

NueLz said...

betta: hahahahaa...tahnya..mcm betul jerk kata frens tuh...sama jerk maknanya...takda titik noktah kepada persoalan itu...wahahaa

k.long: kannn??? aku pon pikir camtuh, sebab bila timbang tara ketiga2 option tuh, aku lebih berat kepada nak keja... sambung, anytime leh sambung... dwet tak masyuk, hutang keliling pinggang....kekeeke...tapi mana nak carik keja skrg!! waiting for a new job...da penat keja waffle..kekeke



btw, thanks for all advice....

frens said...

hahaha..sian ko kn dlm dilema..tp, klu ikut kenyataan ko, ko kate ko berat nk keje..so, kt cni xde mknenye nk dilema..ko keje jelh..hahaha..abis cite..so kt cni, titik noktahnye, teruskan je carik keje..smtra tuh, keje jelh wat waffle dlu..hehehe.insyaAllah ade rezeki nnt...

NueLz said...

hahahaha...nak keja laennnn!!!!! penat da wat waffleeeee

frens said...

hahaha..klu ko da penat wat waffle...so la nih, ko tukar lak..ko keje mkn waffle lak..hahaha

NueLz said...

hahahaaha...tuh wajib weh...cuti 3 ari, da rindukan waffle..esok pagi aku nk serbu waffle !! banzaiii