Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Saturday, July 23, 2011

Sabtu itu


Sabtu rini la maksud aku. Macam biasa, kena kerja half day. Ok, kuar lewat sket rini. Naseb ar ada teksi gak tunggu kat depan nun. (Terpaksa bergantung harap pada teksi lagi since motor tak sampai).

Tak sempat sarapan. Terus g keja. Berbekalkan mentos 3 bijik, tuh je bekalan untuk perut aku sampai pkol 12. Dekat pkol 12, dengan harapan leh balek. Tetiba je akak kat department aku tuh mintak tolong dia. Tak sampai ati nak tolak, since kalo aku balek umah pon, takda agenda laen gak. So, ingatkan sket, aleh-aleh aku kena buat sampai pkol 3.30 jugak lar. Perut memang berkeroncong daaa. Da kuar macam-macam lagu, yg paling penting, temanya tetap awan nano ye. :P (n kasut plak putus!!!)

Then, makcik aku pon ada call, bagitau nak hantar motor petang nie. So kelam kabut la balek, carik teksi, tapi harem!!! Nan hado teksi! Maybe sebab rini sabtu dan diorg tumpu tempat-tempat yg ramai pelancong, etc2 lar. So, tengok langit makin kelam, nak tak nak, sambil berjalan, jenguk-jenguk teksi. Aleh-aleh sampai kat apartment apa tah namanya, baru la terjumpa teksi yang tengah parking elok je. 

aku: uncle, tunggu org ke?
uncle teksi: tak la. Adik mao pegi mana?
aku: saya nak pegi ______________ ar. boleh?
uncle: buleh2... tapi adik dari mana? saya nmpk dr cermin mcm jauh je adik jalan?
aku: (wat der heck... =___=")

Aku tengok meter, dari tmpat aku naek teksi, 2.6km. Anggaran jarak dari umah ke tempat keja = 3.7km. So, 3.7km - 2.6km = 1.1km. Ok, takda la jauh sangat aku berjalan. =__=". Ingatkan makcik aku da on da way, rupanya dia cakap, "tunggu iwan balek keja, nnti baru kami pegi hantar moto ye"...(Aiyarkk!! why dont u tell me earlier maa!! Da r tengah kebulur, malas makan kat kedai mamak).

So tetiba muncul idea jahat, nak g The Curve. Tengok dalam google map, macam dekat. So lets try it out. Menapak lagi ke The Curve! Erk, dalam google map cakap, 1.3km je. Tak sempat pusing memana pon. Pegi 15minit, balek 15minit. Sampai bilik jer, terus pengsan!!! Lupa nak bagi report kat kampung =___="... aishhh!! Kan da kena bisingggg...

So mlm nie lepak-lepak je lar, sambil layan boring. Motor da sampai. RG da masuk town. Selamat rm13 aku hari-hari. Harap semuanya selamat. Semoga semuanya di bwah lindunganNya. 

ps: Boring, diorg pegi sawak, takleh ikut. Jeles-mode = ON.. kekekee... 




3 comments:

frens said...

huhuhu..weh, klu RG ko dh masuk town, jgn wat town tuh mcm town sndrik tau..kang dok merempit lak kang..perasan dunia itu engkau yang punyaa..hahaha..ape2 pon hati2 dijln raya..majulah sukan untuk negara..hehehe

NueLz said...

hahahhahaa.. amboih ko punya statement.. kekeke.. insya allah takda apa2.. doakan je lar RG aku mampu survive kat cnie... kat kangaq leh r rempit kaw2.. cnie jadik penunggang berhemah hoccay!

frens said...

ceh..berhemah lh sgt..harap2 lh berhemah ye..hehehe..pe2 pon kne bhati2..hehehe..insyaAllah xde ape2..