Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Monday, July 18, 2011

im not in perlis

Hoh, tajuk gempak. Ok. Its true. Rentetan peristiwa dalam kehidupan aku sejak dua menjak nie:-

2 Julai 2011: Bicara Kerjaya Bidang Kepelautan Menjamin Masa Hadapan di Sentosa Regency Hotel. Petang tuh, keta kesayangan aku, KAP, rosak!!!! Sampai ke tengah malam aku stuck di Alor Setar. Then kena bebel keja jauh, keta mati, susah, etc200x. Ayah aku suh mintak keja laen. 

4 Julai 2011: Start agenda send resume merata company. Dan petang tue jgak dapat call dari satu company, berpusat di Petaling Jaya. Mintak aku g interview. So, packing bebarang, pegi je la, walo ada yang menghalang aku pegi sejauh tue. Tapi nekad.

8 Julai 2011: Interview di PJ, ditemani mak, abang, adik n kakak aku. Mak aku terpaksa ikut jugak, walo dalam hati asyik doa je, jangan la lepas interview neh. So, pas sejam sembang-sembang, ok, aku diterima. Start ASAP. Hoh, keputusan yang paling sukar untuk aku lakukan dalam kehidupan aku. First time nak berjauhan dari family. Berkelana seorang diri di tempat yang bnyk dugaan. Masih memikirkan benda nie. =.="

11 Julai 2011: Tarikh terakhir aku berkhidmat dengan Polaris Maritime Training Academy as Operation/Training Admin. Bye2 Nabilah. Cian dia. Kena tinggal sorg-sorg pasni.

14 Julai 2011: Babai Perlis, Welkam Selangor. Here i am right now. Tapi big trouble. Tak jumpa lagi umah untuk disewa. Member duduk jauh. T__T. Sampai satu tahap bila mak dan ayah aku nak suh aku quit je keja tuh. Tapi hati nie kena nekad. Sampai malam terakhir, aku stay sampai pukul 2 pagi semata-mata untuk carik rumah sewa kat mudah.my dan caribilik.my. Giler, Tapi syukur nasib menyebelahi aku kali nie. Jumpa satu rumah berdekatan ngan tempat keja aku. EM Shipping Sdn Bhd, anak syarikat kepada HUBline Berhad. As Management Trainee. Syukur. Diletakkan di bahagian admin, bnyk benda aku perlu belajar. Walopon sebatang kara di cnie. Nobody here.

Dan hari ini,

18 Julai 2011: Saat skrg? Lepak dlam bilik je. Sabtu lepas kuar ngan k.lou, one of the big fan of Hafiz. First time lepak-lepak, ahad ronggeng kat rumah je, dan rini pepagi lagi da kejar teksi utk gi keja. Nak bawak kap, kap takut nak masuk dalam town. So, petang td baru ayah send motor ke sini. RG je berani masuk dalam town. Tapi tuan dia plak nnti yang akan pening kepala, sebab sesat. =.="


Chaiyokkk Nemo!! U can do it!!! U can survive!!! Indie-pendent.. :P


daaaaaa~~ will be updated later....

4 comments:

frens said...

hehehe..tahniah utk job baru ko..semoga terus berjaya..yang penting hidup kt tempat baru ni, kena pandai jaga diri dan bawak diri..gud luck eh...

NueLz said...

TQ.. weh, mana ko menghilang? hahaha.. g masuk cb.. cikguA rindu kat ko.. kekekke

frens said...

hahaha..xmenghilang mane pon..saje merajuk ngn ko...huhuhu..

NueLz said...

wakakaka.. pehal lak majuk ngan aku? aku patut majuk ngan ko. ngek... masuk r malam neh... bnyk ceta... pe daa.. CikguA da meroyan2 terkenangkan ko...