Never Say Never ~

.... Begitulah Awan Nano Setia Melindungi Diri Tika Panas Mencoba Menggores Pipi....

Monday, July 19, 2010

Scuba

Rini da masuk hari ke-10 aku lepak2 kat umah... Bila bukak jerk folder gambar, terasa lawak plak mengenangkn xtvt scuba dua mggu lepas kat Pulau Payar....
Dari saat aku terjun kat kolam, praktis2, smpai la tiba saat terjun dlm laut yg air nya sgt masin, adusss.... Nak cakap lebey2 pon (penat la nk mengarang), bior la gmbr bercerita....
FIRST DAY TRAINING
VENUE: POOL USM
Posing dulu sebelom masing2 terjun dlm air (sebelom kena tangkap basah beramai2... muahahha)....
tp time nie aku demam, so x terjun.... hahaha...posing jerk lebey (^_^)
"apa maen2 neh....praktis2....."...
(mcm Coach plak, tercegat kat tepi kolam smbil berpeluk tubuh....hahha...)
"buat betul2...Coach nk relax2...tenangkn fikiran...."
apa kes neh...
salah terjun ka hapa neh....
iskh2....org ajar betui2 xmo dengaq.....
Ini Sim (Mr Sim). Photographer utama kitorg, driver van, koordinator program, n kawan kitorg yg sporting gila....kat CEMACS, dia Pegawai Sains... Kat luar, hahha....friend....so cute....(^_^)
SECOND AND THIRD DAY TRAINING
VENUE: POOL PAYAR TERUBONG
(Dengar ceramah mode)
Yg baju merah tuh, namanya John Low, DiveMaster PADI...semua kena dgr betul2 sebelom turun dlm kolam...bahaya kalo tersalah langkah....(^_^)
"Do properly....", said JD..
Nie la DiveMaster aku, yg ajar aku dlm kolam, heret aku dalam laut, hahahaha.... instructor....big thumb up r... xoxo
(hey, can anybody see me?? hahaha)
Hey, its me... haha... damn it.... time nie nk pegi kedalaman 3m... Telinga sgt sakit, kena pandai Equalize.... nk equalize, kena picit hidung selalu smbil hembus kuat2.... mcm nk meletup gegendang telinga.... tp kena biasakan diri r.... orait?
Nie kat kedalaman 3m daa~... kena buat test kat bawah tuh...kena apungkn badan, kiranya kalo kita tarik nafas, badan kita secara automatiknya akan terangkat ke atas, n bila kita hembus nafas, badan kita akan tenggelam ke dasar balek....adoi....susah kot....but i manage to control n mybe cheating a little bit...(^_^!!)
FOURTH DAY (NO MORE TRAINING)
VENUE: PULAU PAYAR, LANGKAWI
Happy jerk muka masing2...padahal 2jam bertarung kat tgh laut, tahan muntah....hahaha...ada yg termuntah da kot....oppsss..not me k..?
East Marine Diver... Dr sni la kitorg kena terjun.... mana aku? nmpk tak fin kuning tgh laut tuh? tue la aku... hahaha... sadis tol... sapa snap gmbr memalukan aku neh hah??? Grr...
Apakah ini? Dlm bahasa melayu kita panggil gamat. Dlm bahasa inggeris, org panggil sea cucumber.... aku plak panggil menatang neh, holothuroidea... walo berbeza panggilan, tp menatang neh tetap benda yg sama.... kita tetap 1MALAYSIA...
Ini plak namanya NEMO....
(kalo x kenal, xdpat nk kata apa daa~)
ITAM... ayat paling sesuai utk smuaaaa.... Berkilat....
Gmbr kenangan ngan DM and kawan2.... THANKSSS
SWEET MEMORY... memori tercipta utk dikenang....rite?

No comments: